Plant Peyzaj ve Süs Bitkiciliği Dergisi’nin düzenlediği Plant Ödül Töreni 14 Ocak 2015’de Ankara’da JW Mariot Otel’de düzenlenen törenle sahiplerini buldu. Ödül gecesine Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakan Yardımcısı Kudbettin Arzu, Aile ve Sosyal Politikalar Bakan Yardımcısı Çiğdem Erdoğan Atabek, Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Mustafa İsen, Bakanlık Müsteşarları, Genel Müdürler ve pek çok bürokratın yanında Sicil Toplum Örgütlerinin başkanları ve sektör temsilcileri katılmıştır.
Gece de açılış konuşması yapan başkanımız Selahattin ALTUN; “Süs Bitkileri Üreticileri Alt Birliği kurulduğu 2008 yılından bu güne kurumsal yapılanmasını tamamlayarak, üyeleri ile daha fazla diyalog kurmayı, üyelerinin sorunlarına çözümler aramayı, sektörün kamu nezdinde farkındalığını artırmayı, uluslararası pazarda Türkiye Süs Bitkileri markası yaratmayı amaç edinmiştir. 5553 sayılı Kanun bize Kamu Kurumu Niteliğinde Bir Meslek Örgütü kurmamızı sağlamıştır. SÜSBİR’in kamu nezdinde bu sıfatla tanınması, sektörün tanınmasıdır. Sektör adına verilecek kararlarda sözcü olarak SÜSBİR’in muhatap alınmasıdır. Bu durumun sektör açısından avantaja dönüştürülmesi üyelerimizin SÜSBİR’le olan bağlantılarına, sektörün doğru ve işleyen bir kayıt sistemine sahip olmasına ve Ülkemiz süs bitkileri potansiyelini tam olarak ortaya konulmasıyla mümkün olacaktır. Sektörümüz tarımın bir kolu olmakla beraber tarımsal işletmelerin faydalandığı pek çok desteği kullanamamaktadır. Kullandığımız elektrik ücretinden makine ekipman desteğine, kırsak kalkınma desteklerinden, KDV oranına ve uzun vadeli yatırım kredisine kadar pek çok alanda destekten mahrumdur. Zengin bitki çeşidine sahip bir ülkede kendimize özgü türlerin ticarete konu olamaması, Ar-Ge faaliyetlerindeki yetersizlik ve sektörün dışa bağımlılığı da en büyük problemlerden birisidir. Ülkemizdeki bu zenginliğin ticarete konu olacak çeşitlerin geliştirilmesi yönünde gerek kamu gerekse özel sektördeki AR-GE faaliyetlerinin geliştirilmesi yönünde çalışmaların artırılması gerekmektedir. Bakanlığımız bu konudaki çalışmalarını dikkatle ve takdirle izliyoruz. Yalova açılan Geofit Bahçesi, İstanbul’da kurulan Biyoçeşitlilik ve Geofit Araştırma Merkezi ve Ankara’da kurulacak olan Milli Botanik Bahçesi sektörümüz adına sevindirici ve Ülkemiz adına gurur verici çalışmalardır. Türkiye Süs Bitkileri sektörü rakip ülkelere göre oldukça genç bir sektördür. Sektörün gelişimi açısından 2016’da düzenlenecek ilk EXPO’nun sektörümüzle ilgili olması da büyük bir avantaj olarak değerlendirilmektedir. Bakanlığımızın da desteğiyle Ülkemizde yeni gelişen bu sektöre doğru yön vermek Birliğimizin görevlerindendir. Yolumuz uzun sektör adına yapılacak çok iş var. SÜSBİR olarak sektörümüzün sorunlarının farkındayız, sorunların çözüme kavuşması tüm paydaşların ortak hareketiyle mümkün olacaktır.” Şeklinde konuştu.

